لوستر

تولید لوستر مدرن

سیم کشی لوستر
تولید لوستر مراحل زیادی دارد که بسته به جنس لوستر این مراحل میتواند با ابزار متفاوت و مراحل مختلفی انجام شود در این مقاله میخواهیم مراحل تولید محصولات مدرن را برای شما توضیح دهیم برای تولید لوستر مدرن با پروفیل آهن مراحل زیر انجام میشود

برش کاری لوستر

بسته به مدل لوستر قطعات لوستر در ابعاد و اندازه های مختلف با اره آتشی و با دقت بسیار بالا برش داده میشوند

پرداخت کاری لوستر

مرحله پرداخت یا همان تمیز کاری اجزای لوستر در این مرحله به وسیله دستگاه پرداخت با سمباده های نرم کلیه بخش های ناهموار بدنه از آن جدا شده تا سیقلی ایجاد شود

خم کاری لوستر

در این مرحله بسته به مدل لوستر اجزای آن با دستگاه خم کاری خم می شود تا برای بخش های مختلف لوستر قابل استفاده باشد. این بخش باید با دقت و سرعت کم انجام شود تا در هنگام خم کردن اجزا باعث ایجاد خمیدگی یا تاب برداشتن لوستر نشود. به همین دلیل این بخش جزو بخش های زمان بر تولید لوستر میباشد.

جوش کاری لوستر

در مرحله جوشکاری اجزای مختلف لوستر مثل شاخه، وسط تنه ، زیر دستگاه و سایراجزا لوستر به همدیگر با دقت بسیار بالا با دستگاه هوا گاز انجام میشوند. این بخش از جمله بخش های مهم تولید لوستر میباشد که میبایست با دقت و ظرافت بسیار بالا انجام شود تا هیچ یک از محل های اتصال قابل مشاهده نباشند و کار بسیار صاف و یکدست باشد
جوش کاری لوستر

اسید شوری لوستر

در این بخش همه اجزای لوستر به جز سیم و سرپیج و حباب ها در اسید شسته میشوند برخی آلودگیهای خاص، بویژه آلودگیهای معدنی، یا توسط اسید پاک می شوند یا در اسیدها حل می شوند و یا هردو حالت ممکن است برای آنها ایجاد شود. جدا از اسید شویی و زنگ زدایی، منظور اصلی از پاکسازی توسط اسید اثر پاک کنندگی آن است، از این رو محلول اسیدیته متوسطی باید داشته باشد.در پاکسازی توسط اسیدها هدف این نیست که این پاک کننده ها همانند محلولهای قلیایی و حلالها آلودگیهای سنگین، ترکیبات روغنی را از بین ببرند بلکه در عوض در این روش هدف حذف گریسهای سبک، فیلم های اکسیدی و سایر فیلم های معدنی مشابه است. این مرحله از پاکسازی عموما در مرحله نهایی یا نزدیک به مرحله نهایی پاکسازی پیش از آبکاری قطعه انجام می شود.

پرداخت کاری لوستر

پرداخت کاری فلزات مزایای زیادی دارد. مهم ترین مزیتی که انجام این فرآیند به همراه دارد، بهبود ظاهر آن، یعنی یکنواخت شدن سطوح می باشد. مقاومت فلزات در صورت پرداخت (پولیش) افزایش می یابد؛ بنابراین در برابر ساییدگی و خوردگی استحکام بالایی دارند و به عنوان یک لایه محافظتی عمل می کنند. همچنین با پرداخت کاری سطوح، تمیز کردن فلزات آسان تر شده و چسبندگی ذرات آلودگی را کاهش می دهد.

رنگ یا آبکاری لوستر

رنگ کاری یا آبکاری لوستر را میتوان یکی از بخش های اصلی هر لوستر نامید زیرا بیشترین تاثیر را در زیبایی یک لوستر دارد. در این بخش لوستر های که باید رنگ شوند توسط دستگاه رنگ الکترواستاتیک رنگ پاشی شده و سپس جهت استهکام بیشتر رنگ و ماندگاری آن در کوره های مخصوص قرار می گیرد تا در دمای مد نظر کاملا پخته شوند. لوستر های که باید آبکاری شوند به بخشی دیگر انتقال داده می شوند که خود آبکاری لوستر شامل چندین بخش تخصصی میباشد که در مقاله ای جداکانه به آن خواهم پرداخت.
رنگ یا آبکاری لوستر

سیم کشی لوستر

بعد از از اینکه کلیه اجزای لوستر کامل شد جهت انجام سیم کشی به واحد برق انتقال داده می شود. در این مرحله شاخه و وسط تنه لوستر سیم کشی می شوند و در انتها سرپیچ لامپ به آن متصل میشود.
سیم کشی لوستر

تست برق

بعد از اینکه سیم کشی لوستر تمام شد برای تست برق وارد بخش تست نهایی می شود

بسته بندی لوستر

در انتها و پس از تست نهایی لوسترها جهت بسته بندی به واحد بسته بندی و سپس انبار تحویل داه میشوند. شایان ذکر است که پس از انجام هر مرحله، تست انجام آن مرحله توسط همکاران کنترل کیفیت بررسی میشوند که تمام قطعات کلیه مراحل را به درستی طی کنند. این تعهد کاری ماست که توانسته اعتماد شما را جلب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.