لوستر

نحوه قیمت گذاری لوستر

نحوه قیمت گذاری لوستر

قیمت لوستر

  راهنمای مطالعه :

    مختصری در مورد لوستر

   اجزا تشکیل دهنده  لوسترها

   جنس بدنه

   کریستال

   برند تولید کننده لوستر

   محل فروش لوستر 

مختصری در مورد لوستر :

تغییرات در شکل و ظاهر لوسترها از اوایل دهه 90 شمسی و با شروع واردات لوستر چینی آغاز شد و به مرور زمان محصولات متنوع زیادی به بازار آمدند محصولاتی که ظاهر و نورپردازی کاملا متفاوتی نسبت به لوسترهای قدیمی داشتند که به لوسترهای اس ام دی و ای ای دی معروف شدند و تحویل زیادی در بازار لوستر ایران ایجاد کردند.
در اواخر دهه 90 شمسی مجموعه های ایرانی شروع به تولید لوستر مدرن و جدید کردند که این موضوع باعث پیشرفت زیادی در زمینه تولید لوستر شد و از واردات لوستر چینی تا حد زیادی جلوگیری شد و امروزه محصولاتی تولید می شوند که به لحاظ ظاهری و کیفیت در حد محصولات وارداتی میباشند. و این روند همچنان ادامه دارد.
لوستر از گذشته تا امروز دستخوش تغییرات زیادی شده و این تغییرات به واسطه سنت ها و صلایق مردم کشور های مختلف بوده است. ما در مجموعه دکوراتیو دیسه تلاش کرده ایم تا مجموعه ای از محصولاتی را تولید و تهیه کنیم تا همه اقشار و همه صلایق را تامین کند. و تمام تلاش خود را بر آن داشته ایم که محصولات را با کیفیت عالی و قیمت مناسب ارائه کنیم.

اجزا تشکیل دهنده لوسترها : 

لوستر ها بسته مدل و کلاس های که در آن تولید می شوند از متریال و اجزاء مختلفی ساخته می شوند که بعضا همین اجزاء تشکیل دهنده قیمت تمام شده کار را تعیین می کنند. البته ناگفته نماند میزان کاری که بر روی لوستر انجام می شود بسیار تعیین کننده است. ( اجرت )
در این مطلب به تعدای از مواردی که قیمت لوستر ها را تعیین می کنند اشاره می کنند.

جنس بدنه لوستر : 

در این مورد میتوان لوستر ها را به دو بخش لوستر چوبی و لوستر فلزی تقسیم نمود. که البته لوستر فلزی سهم بیشتری نسبت به لوستر های چوبی دارند.
لوستر های فلزی به دسته های مختلفی چون لوستر های برنزیلوستر آلومینیومی – لوستر های آهنی و چدنی تقسیم می شوند. در این دسته بندی لوستر های برنزی در بالاترین رتبه قرار می گیرند. زیرا ارزش این فلز از سایز فلز ها بیشتر میباشد.
همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم میزان کاری که روی لوستر انجام می شود نیز بسیار موثر است.
مثال :  تصور کنید که شما دو لوستر هم اندازه دارید که یکی از برنز و یکی از آلومینیوم ساخته شده است، ولی قیمت لوستر آلومینیومی از لوستر برنزی بیشتر باشد که این موضوع به این دلیل است که میزان کاری که روی لوستر آلومینیومی انجام گرفته بیشتر است .
( در اصل اجرت تولید لوستر آلومینیومی از لوستر برنزی بیشتر شده است ).

کریستال لوستر :

کریستال استفاده شده در لوستر، لوستر ها از هر مدل یا جنسی که باشند کریستال استفاده شده در آن بسیار مهم است.
این کریستال است که بخش زیادی از قیمت لوستر را به خود اختصاص می دهد. این کریستال به دو بخش کریستال های آویز و لاله های که روی شاخه قرار می گیرند تقسیم می شود. کریستال ها هم خود داستانی دارند که بتوان قیمت آنها را مشخص نمود. مثل اندازه کریستال ، جنس کریستال و میزان تراشی که خورده شده است. شاید دو کریستال یک سایز را با یک کیفیت در کنار هم داشته باشید ولی آن که تراش بیشتر و تراش ظریف تری داشته باشد قیمت بیشتری خواهد داشت. این موضوع در مورد لاله های روی شاخه نیز صدق می کند.
در این بخش باید به سرپیچ  و سیم های استفاده شده در لوستر نیز اشاره کرد که آنها نیز در قیمت تمام شده یک لوستر تاثیر دارند. هر چند سرپیچ لوستر و سیم قیمت زیادی ندارند ولی جزئی جدا نشدنی از لوستر میباشند. لامپ لوستر نیز در قیمت تمام شده برای مصرف کننده تاثیر گذار میباشد. دلیل اینکه در این بخش به آن نپرداختیم این است که لامپ جزئی از لوستر است که مصرف کننده به صورت جداگانه از لوستر تهیه می کند و در موارد خیلی کمی که آن هم به مدل لوستر بستگی دارد لامپ روی لوستر قرار می گیرد.

مواردی دیگری هم قیمت لوستر را تعیین می کند که هیچ ربطی به نوع و جنس لوستر ندارد که با اختصار به آن اشاره خوهیم کرد.

برند تولید کننده لوستر : 

موارد نانوشته در تعیین قیمت لوستر موثر هستند که یکی از آنها برند سازنده لوستر میباشد، که بسته به جایگاه آن برند قیمت محصول بالاتر یا پائین تر گذاشته می شود. گاهی مشاهده می شود که دو برند قیمت مشابهی برای محصولات مشابه خود تعیین کرده اند ولی فروشنده ها بسته به شناخت خود از آن برند و همچنین جایکاه آن برند خاص در بین مردم قیمت لوستر را بالاتر و یا پائین تر از قیمت تعیین شده لوستر به مصرف کننده اعلام می کنند. هر چند این موضوع فقط مختص لوستر نیست و در تمام محصولات موجود در بازار دیده می شود.

محل فروش لوستر : 

منظور از محل فروش لوستر هم می توان به شهر محل فروش لوستر و هم بالا یا پائین شهر بودن محل فروش لوستر اشاره کرد.
مثال : لوستر که توسط یک برند مشخص تولید شده به قیمت ۵ میلیون تومان به فروش می رسد، همان لوستر با همان کیفیت در بالای شهر تهران ( خیابان شریعتی ) با چند برابر قیمت و در پائین شهر تهران ( خیابان اتابک ) با قیمت متفاوت تری به فروش می رسد. این همان موضوعی است که کیفیت و اجزاء تشکیل دهنده لوستر قیمت لوستر را تعیین نمی کنند و محل فروش نیز در قیمت نهایی تاثیر زیادی دارد .
ما در این مطلب سعی کردیم به مواردی که به شما در خرید لوستر کمک می کند بپردازیم. همچنین شما میتوانید برای خرید لوستر با مشاوران مجموعه دکوراتیو دیسه در ارتباط باشید تا به همه سوالات شما توسط مشاوران حرفه ای پاسخ داده شود.
همچنین برند دیسه در سراسر کشور نصاب های مجربی برای نصب لوستر دارد. و کلیه مراحل مونتاژ و نصب لوستر به صورت کامل و دقیق برای شما صورت می پذیرد.

دیدگاهی در مورد “نحوه قیمت گذاری لوستر

  1. نهاوندی گفت:

    خیلی عالی و جامع بود از شما ممنونم

    1. mrdiseh گفت:

      سلام خانم / آقای نهاوندی عزیز
      خوشحالیم که رضایت شما جلب شده
      برقرار باشید

  2. Mark گفت:

    Thanks for your blog, nice to read. Do not stop.

    1. mrdiseh گفت:

      Hi Mark
      Thank you for the positive energy you gave us
      Diseh decorative collection

  3. محمد گفت:

    خیلی مطلب عالی بود واقعا ازتون ممنونم
    خریدن لوستر خیلی سخته

    1. mrdiseh گفت:

      سلام جناب محمد عزیز
      ممنونیم از نظر شما
      لطفا جهت دریافت مشاوره خرید با مشاوران ما در ارتباط باشید
      با تشکر
      مجموعه دکوراتیو دیسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.